Uwierz w swoją markę online – Joanna Ceplin

Moje poszukiwania idealnego poradnika traktującego o „dobrym prowadzeniu się” w internetach trwają już bardzo długo. Trafiałam na różne dziwne treści – większość z nich była a to niespójna, a to chaotyczna, a to w ogóle od czapy. I trafiłam na książkę Joanny Ceplin…
KIM JEST JOANNA CEPLIN?
Po przeczytaniu jej książki wiem jedno: Joanna Ceplin wie, czego chce, wierzy we własne możliwości i potrafi tak je wykorzystać, aby osiągnąć sukces. Bo jak inaczej można nazwać to, co od wielu lat robi z takim rozmachem i w zgodzie z zapotrzebowaniem rynku?
A tak bardziej konkretnie: Joanna Ceplin tworzy kursy online o wykorzystaniu siły mediów społecznościowych w budowaniu własnej marki. Specjalizuje się w kampaniach e-marketingowych, doradza innym, jak umiejętnie posługiwać się social mediami na co dzień. To najważniejsze kwestie, bo o całej reszcie mogłabym napisać osobny, bardzo długi post. Oczywiście Joanna Ceplin prowadzi także świetny blog, na którym dzieli się ogromem praktycznej wiedzy. Jeśli jeszcze go nie znacie, musicie koniecznie zajrzeć TUTAJ.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
Po niektórych rozdziałach autorka zadaje czytelnikowi bardzo konkretne pytania, zmuszając go do przemyślenia wielu spraw. Odpowiedzi stanowiły dla mnie nie lada wyzwanie; musiałam nieźle się nagimnastykować, aby sensownie wszystko ująć. Część praktyczna otworzyła mi oczy na wiele istotnych aspektów i była niesamowicie inspirująca. Takiego wysypu pomysłów nie miałam od bardzo dawna. Naprawdę warto przejść ten etap, chociażby tylko po to, aby dowiedzieć się, czego tak naprawdę chcemy.
JAK TO SIĘ MA DO RZECZYWISTOŚCI
Joanna w swojej książce nie podaje nam gotowych rozwiązań i przepisów na osiągnięcie sukcesu. W zamian jednak opowiada o całym naręczu narzędzi, dzięki którym możemy kreować swoją markę w sieci. Co więcej – każde z tych narzędzi zostało szczegółowo omówione. Przedstawiono jego wady i zalety oraz sytuacje, które uzasadniają ich użycie.
Na końcu książki Joanna umieściła króciutki rozdział pt.: „Narzędziownik”. Znajduje się w nim spis programów, aplikacji i stron, z których autorka korzysta na co dzień, tworząc swoje treści. Wielu z nich nie znałam, ale nie byłabym sobą, gdybym już ich nie sprawdziła. Z kilku z nich korzystam na co dzień.
Książkę „Uwierz w swoją markę online” trzeba przeczytać co najmniej dwa razy. Pierwszy raz dla samego przeczytania i poznania, a drugi po to, aby zacząć planowanie działań w sieci.
Jak już wspomniałam, część praktyczna, w której doprecyzowujemy wiele kwestii związanych z naszą marką, niezwykle ułatwia sprawę. Dodam, że ten proces jest niezwykle odświeżający i inspirujący. Wiem również, że spędzę z tą książką kilka najbliższych tygodni, o ile nie miesięcy.
ŻYCIOWO I BEZ ZADĘCIA
Na szczęście książka Joanny Ceplin to nie sucha i niczym niepoparta wiedza. W trakcie lektury poznajemy autorkę – jej historię, błędy i sukcesy (których swoją drogą jest co niemiara). I po prostu jej zaufałam. Ufam temu, co pisze, co tworzy i sposobowi, w jaki się prezentuje.
Równolegle z czytaniem książki przebrnęłam przez większość treści, które opublikowała w internecie (na YouTubi i blogu). Konfrontując treść książki z internetowymi publikacjami, byłam wręcz porażona spójnością wszystkich elementów składowych. W sumie nie ma się czemu dziwić – autorka duży nacisk kładzie właśnie na spójność przekazywanych informacji i treści.
„Uwierz w swoją markę” jest książką bardzo pozytywną (w dobrym tego słowa znaczeniu) i praktyczną. Konkretna wiedza, ogrom rad i wskazówek, prosty przekaz i empatia płynąca z każdego zdania.
PODSUMOWANIE
Ta książka to mercedes w swojej klasie. Zdecydowanie najlepsza książka na temat mediów społecznościowych i wizerunku w sieci, jaką czytałam. Jeśli ten temat choć trochę Cię dotyczy, pracujesz nad własną marką, budujesz swój wizerunek w sieci – koniecznie po nią sięgnij. To kompleksowy podręcznik z bardzo trafnymi spostrzeżeniami. Tak – podręcznik, nie poradnik. W tym wypadku słowo „poradnik” brzmiałoby infantylnie, powiedziałabym nawet, że lekceważąco.
Po przeczytaniu tej recenzji zdałam sobie sprawę, że to taki trochę list pochwalny. Może i tak, ale jak najbardziej uzasadniony, bo publikacja i jej autorka zasługują na to.
Serdecznie polecam Wam książkę Joanny Ceplin, bo jest najlepsza. Po prostu. Oczywiście czekam na kolejne publikacje Joanny Ceplin
Książka „Uwierz w swoją markę online” w trzech (no dobra, sześciu!) słowach: konkretna, praktyczna, bardzo, bardzo, bardzo merytoryczna.
Przydatność do spożycia: 9/10.
Za egzemplarz do recenzji dziękuję Studiu Wydawniczemu Suite 77.