Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek.

Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek.

Bardzo byłam ciekawa książki Renaty Wrony, ponieważ lubuję się w tego typu publikacjach. Lubię obserwować i podglądać ludzi sukcesu w ich codzienności, a Renata Wrona niewątpliwie osobą sukcesu jest. Jej książka stanowi odzwierciedlenie tego stwierdzenia.

RENATA WRONA

Renata Wrona jest trenerką rozwoju osobistego i trenerką biznesu, coachem, właścicielką firmy, specjalistą PR… No, mogłabym tak wymieniać do jutra, a nie o to przecież chodzi. Przed przeczytaniem książki najpierw przejrzałam trochę internety w poszukiwaniu informacji o tej pani i jej historii. Ktoś, kto pisze poradniki o samorozwoju i budowaniu swojej marki, musi wzbudzać zaufanie. Chciałam sprawdzić, czy tak jest w tym wypadku. Trafiłam na kilka wywiadów i artykułów. Ich lektura przekonała mnie do zapoznania się z nową książką bardziej, niż sądziłam. Bo osoba, którą poznałam przeglądając wiele stron w sieci, po prostu wzbudziła moje zaufanie.

PODEJŚCIE HOLISTYCZNE

Budowanie marki to nie tylko dobre logo i idealna oferta produktowa czy usługowa; na silną markę składa się wiele czynników. Wiele osób pomyślałoby, że to czyste banialuki i coachingowe wymysły, tymczasem holistyczne podejście do przeróżnych tematów jest kluczem do osiągnięcia zamierzonego celu. Według Renaty Wrony tak jest również w kreowaniu wizerunku i budowaniu marki. Układanka bez jednego czy dwóch elementów będzie działać, ale jako tako. Aby osiągnąć sukces, wszystkie puzzle muszą do siebie pasować.

Książka Renaty Wrony jest skierowana do kobiet, które pragną osiągnąć sukces, prowadząc własny biznes. Mimo niewielkich rozmiarów zawiera mnóstwo przydatnej i przejrzyście przedstawionej wiedzy. Najważniejsze kwestie zostały wypunktowane, co niezwykle sprzyja ich przyswojeniu. Autorka wykłada kawę na ławę i tłumaczy m.in., jak się prezentować, zachowywać, komunikować, ubierać, myśleć czy kreować własne ja.

WAŁKOWANIE

Wiele kwestii opisanych w książce zostało przedstawionych na milion jeden sposobów w innych publikacjach – mniej lub bardziej obszernie. Mam na myśli rozdział o wizerunku. Prezentowana wiedza owszem, jest przydatna, ale tyle razy była wałkowana, że autorka mogła ją pominąć lub skrócić. Minusem książki może się również okazać mnogość poruszonych tematów. Na 180 stronach trudno rozwinąć aspekty budowania indywidualnej marki czy komunikacji w biznesie. Zapewniam jednak, że mimo wielu poruszanych zagadnień każdy rozdział jest bardzo merytoryczny.

PEREŁKI

Na szczególną uwagę zasługują końcowe rozdziały książki – o etykiecie kobiety w biznesie, komunikowaniu się i zarządzaniu sobą i swoją karierą. Żałuję, że są takie krótkie. Czekam na ich rozwinięcie… może w postaci kolejnej książki? Część rzeczy, o których pisze Renata Wrona, była mi dobrze znana, a nawet oczywista, dobrze jednak przypomnieć je sobie oraz poznać kilka nowych perspektyw i teorii.

KOBIECA SIŁA

Bardzo przypadł mi do gustu fakt, że poradnik jest niezwykle kobiecy. Nie mam na myśli jedynie pięknych zdjęć autorki; książka została napisana pięknym i „delikatnym” językiem, a jednocześnie przedstawia konkretną wiedzę. Renata Wrona mówi o kobiecości jak o potężnej sile i ogromnym potencjale, który drzemie w każdej kobiecie. Trzeba jedynie trochę się postarać, aby ruszyć z miejsca i zacząć kreować siebie jako silną, jedyną w swoim rodzaju markę.

PODSUMOWANIE

Książka Renaty Wrony jest godna uwagi. Warto się z nią zapoznać zarówno jeśli już działamy we własnym biznesie, jak i wówczas, gdy dopiero o nim myślimy. Holistyczne podejście pozwoliło autorce przedstawić najważniejsze kwestie w sposób zwięzły i merytoryczny. Książka Renaty Wrony urzekła mnie również pod względem stylistycznym; jest napisana pięknym, mam wrażenie – bardzo kobiecym – językiem. Autorka przedstawiła również najważniejsze zasady savoir vivre’u w biznesie, które mogą się przydać w życiu codziennym.

Renata Wrona jest świetną wizytówką własnej książki. To, o czym pisze, zna z autopsji i nie są to wyssane z palca „najprawdziwsze prawdy”.

Nadchodzi nowy rok; każdemu, dla kogo oznacza stawianie sobie nowych celów – również biznesowych – polecam zapoznać się z książką Renaty Wrony i wcielić w życie opisane rady.

Książka „Marka kobiety w biznesie. Etykieta i wizerunek” w trzech słowach: mądra, merytoryczna, pięknie napisana.

Przydatność do spożycia: 7/10.

Za egzemplarz do recenzji dziękuję Studiu Wydawniczemu Suite 77.